Forum

Eind Huurovereenkomst van 9 jaar op 31/03/2020

Moussepoes
0 thumb_up 3 comment Andere particulier
#Huren · 1 week geleden

Mijn huurovereenkomst loopt af op 31/03/2020 En mijn huurbaas heeft geen opzegging gedaan voor 6mnd het eind van huur contract  wordt het nu het contract elke keer voor een periode van  3 jr verlengt en tegen de oude voorwaarden of mag hij mijn een nieuwe contract geven met verhoogd huur  

Alle reacties

Hugo C.
285 thumb_up 1541 comment
1 week geleden

Ik neem aan dat een een huurovereenkomst is van 9 jaar. In dit geval dient de verhuurder een opzeg te geven van minstens 6 maanden voor het einde. Is er geen opzeg betekend dan wordt het contract telkens stilzwijgend verlengd met 3 jaar, steeds onder dezelfde voorwaarden.

Is het een contract van korte duur (maximumduur 3 jaar) dan gaat dit contract stilzwijgend over in een contract van 9 jaar, te rekenen vanaf de begindatum, maar ook steeds onder dezelfde voorwaarden.

Moussepoes
1 week geleden

Beste Hugo

Dat heeft die niet gedaan

Hij wil me nu wel een Nieuwe huurovereenskomst geven  en een verhooging van 35 € en drie maanden waarborg vragen  mag dat  of niet 

Of moet hij zicht aan de oude huurovereenskomst en ook de oude huurwaarborg  van  toen 2 maanden huur houden  met 3jr verlenging

Kris M
481 thumb_up 2192 comment Andere particulier
1 week geleden

Hij moet zich aan het bestaande contract houden.  De huur mag natuurlijk wel geïndexeerd worden op de vervaldag

Moussepoes
1 week geleden

Hallo Kris  

Dat heeft die gedaan met 6 € verhoging per maand per 1 april

Ik had van de huurbaas  vrijdag 20/03 een mail gehad  dat mijn huurovereenkomst afloopt op 31/03/2020 en wil mijn een nieuwe geven  en met een dikke verhoging  ( dat die nw verwarmingsketel heeft geplaats om uit de kosten te raken )en een 3x maand huurwaarborg voor het nw contracduur van 3 jr en erna   voor 9 jr

Dus hij  moet zich aan de oude huurovereenskomst houden  en  3 jr lang 

Hugo C.
285 thumb_up 1541 comment
1 week geleden

Beste Hugo

Dat heeft die niet gedaan

Hij wil me nu wel een Nieuwe huurovereenskomst geven  en een verhooging van 35 € en drie maanden waarborg vragen  mag dat  of niet 

Of moet hij zicht aan de oude huurovereenskomst en ook de oude huurwaarborg  van  toen 2 maanden huur houden  met 3jr verlenging

Als hij geen tijdige  huuropzeg heeft gedaan, is de huurovereenkomst van rechtswege met 3 jaar verlengd aan dezelfde voorwaarden.

Maar u mag er zich wel aan verwachten dat de verhuurder bij de volgende gelegenheid, binnen 2,5 jaar, wel tijdig een opzeg zal geven. Het staat u dan vrij om een nieuwe huurovereenkomst met hem af te sluiten of te verhuizen.

Dus best eens overwegen wat uw plannen op langere termijn zijn. Wilt u daar blijven wonen en is de huurprijs aanvaardbaar dan doet u er misschien goed aan om een nieuwe huurovereenkomst van 9 jaar af te sluiten. Een contract van kortere duur, van max. 3 jaar, heeft geen zin aangezien je dat nu al hebt aan de huidige voorwaarden.

Voorzie je in uw plannen dat je er toch niet gaat blijven wonen, dan kun je gewoon de lopende huurovereenkomst voortzetten. 

Als u dan tijdig naar een andere woonst op zoek gaat, hou er rekening mee dat u ten alle tijde de huurovereenkomst kan beëindigen mits een vooropzeg van 3 maanden per aangetekend schrijven.

Moussepoes
1 week geleden

Hallo  Hugo

Merci voor U Antwoord

Ik word over drie jaar  al  64 jr  en alleenstaand en met groot huis en zeer grote tuin ( totaal oppervlakte 1100  verkante meter ) 

Ook ben ik nu ook al opzoek naar een Tuinman  want  de tuin wordt me allemaal teveel 

Ook mijn plannen  zijn deze Zomer me laten inschrijven  voor een  Sociale woning   (  een gelijkvloers apparement )

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.