Livios: Bouwen aan morgen

Reageer

Vervangen afdak veranda draadglas door dubbelglas

Kenny Boo
0 thumb_up 1 comment Andere particulier
#Veranda · 4 maanden geleden

Beste,

We zouden graag het dak van onze veranda willen renoveren, omdat er wat lekken in voorkomen. Het dak steunt nu op de achtergevel van het huis en de achterste gevel van de veranda (zie foto in bijlage). Afdak bestaat nu uit bovenste laag draadglas en daaronder polycarbonaat. Dit zou worden vervangen door dubbelglas. Ook de profielen en ondersteunde houten balk op het schrijnwerk (dat ook van hout is) wordt vernieuwd. 

We hebben hier ondertussen offertes voor gekregen, maar een aantal firma's haken af, omdat ze niet zeker zijn dat de huidige constructie het dubbelglas kan dragen, gezien het veel zwaarder is dan draadglas. 

Graag zou ik jullie mening/advies hierover hebben. 

Ik begrijp dat het aangewezen is om eveneens het schrijnwerk mee te vervangen, maar momenteel wensen wij die investering te vermijden. We willen ook niet langer wachten, omdat er lekken in het dak zijn.  

Hugo C.
266 thumb_up 1302 comment Bouwer
4 maanden geleden · Bedankje ontvangen

Firma's die wat terughoudend zijn kan ik best begrijpen. Zij hebben hun manier van werken en de materialen die voldoen. Oplapwerk houdt altijd risico's in. De andere bedrijven zullen, eenmaal het order binnen is, problemen beginnen maken rond de bestaande constructies en hun oplossing tegen meerprijs opdringen.

Het draadglas is voor niets nodig. Dus als  je  het afdak terug waterdicht wil krijgen zou ik  de draadglas constructie verwijderen en een gewoon drievoudig polycarbonaat nemen .

Nadeel van polycarbonaat  is dat het wat uitzettingslawaai geeft als de zon er op schijnt.