Livios: Bouwen aan morgen

Reageer

Veranda bouwen

samder
0 thumb_up 1 comment Verbouwer
#Veranda · 5 jaren geleden

Wij willen een uitbouw laten aanbouwen van ongeveer 30m² en hebben hiervoor verschillende veranda bouwers gecontacteerd. Onderstaande Verandabouwers zitten allemaal rond dezelfde prijs; SDS verandabouw in Herne, Verandabouw in Waregem, Vitralux. Heeft er iemand ervaring met één van deze 3 verandabouwers? Bij de verandabouwers heeft men ook het verschil in ruwbouwconstructie. Alle drie werken ze met houten spanten en OSB met EPDM voor de dak constructie, maar de draagconstructie van het dak, die steunt op de vloer, en waartussen de raamconstructies met het glas worden geplaatst is verschillend. Bij SDS is dit een houten constructie en bij de anderen is dit in Aluminium. Wat is het verschil tussen hout en Aluminium en wat is het beste? gr Sam

samder
0 thumb_up 1 comment Verbouwer
4 jaren geleden
Hey Sam, Wij hebben gekozen voor SDS, vnl voor de correcte prijs en de manier waarop men de offerte en dergelijke heeft aangepakt. De opbouw is bezig en van de profielen kunnen we niets verkeerds zeggen. Het probleem is echter de communicatie, dat is een echte ramp. Wil je iets gedaan krijgen dan moet je er enorm achter zitten. Bij problemen laten ze niets van zich horen en nemen zelfs de telefoon niet op. Communicatie binnen het bedrijf is er niet, werkmannen weten niet wat er door de ingenieur is beslist. Ingenieur weet niet wat er op de planning staat. Erger nog, bijzonderheden die zijn besproken tijdens werfbezoeken van de ingenieur en andere werknemers en die op papier staan alsook gemaakte afspraken worden niet nageleefd. Je krijgt als klant het gevoel dat het probleem bij jou ligt als je weer eens moet mailen of telefoneren om hun op gemaakte afspraken te wijzen. Hoe tevreden we gaan zijn van de veranda, kan ik nog niet zeggen omdat ze nog niet af is. Lekken zijn er op het eerste zicht niet. Als ik opnieuw moest kiezen, dan koos ik voor Pauwels. Je betaalt meer, maar dan heb je tenminste te maken met een bedrijf waarbij correcte communicatie en professionaliteit gegarandeerd zijn... Groeten en succes!

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor Vitralux NV in Kruishoutem en waren uitermate tevreden over alles. Er moesten enkele muren verdwijnen en bijgezet worden. Zij konden alles aanbieden en uitvoeren. Je moest er ook wel achter zitten, maar ik denk niet meer als bij een andere firma dus daar hebben we geen klagen over. De prijs was ook correct. We zijn nu bijna een jaar verder en tot nu toe nog geen enkel probleem. We hebben wel gekozen voor een houten dakconstructie in combinatie met aluminium profielen en steunbalken. De isolatie op het dak is ook 20 centimeter ipv de gangbare 10 centimeter. Nog geen scheuren opgemerkt.