Livios: Bouwen aan morgen

Reageer

Infraroodverwarming badkamer

wesp
0 thumb_up 2 comment Andere particulier
#Verwarmingstechnieken · 3 jaren geleden

Wij hebben een volledige renovatie laten doen van onze badkamer en hebben geopteerd voor een infraroodpaneel in het plafond voor de badkamer als verwarming (sinds een paar dagen).

Nu stellen wij vast dat deze verwarming flink tegenvalt. Als je de thermostaat op 17° staan hebt van dit toestel, en je wil een aangename t° krijgen van 21° om te gaan douchen, dan zit je na 4uur slechts amper op 19° !! Het systeem is nog maar twee dagen geinstalleerd, en vandaag gaan we een test doen hoelang het effectief duurt om die 21° te behalen. Het lijkt mij helemaal niet logisch dat je s'morgens vroeg de thermostaat zou meten instellen op 21° om die dan pas s'avonds te verkrijgen.

Volgens de installateur is er helemaal niks abnormaal , en werkt dit type verwarming nu eenmaal trager.

Lijkt mij nogal een mager antwoord, dat nergens op slaat (of heb ik het mis) ?

flup
0 thumb_up 3 comment Verbouwer
3 jaren geleden

Wij hebben voor een IR paneel gekozen omdat we zonnepanelen hebben, en omdat je als zonnepaneelhouder ook al in het zak bent gezet door de staat, iedereen trouwens, ook de niet zonnepaneelhouders, proberen wij toch het max. te halen uit onze opbrengst van de panelen. Het heeft niet veel zin (volgens mij) om het teveel aan opgebrachte stroom terug het net op te sturen, dus proberen wij zoveel mogelijk aan stroom zelf te gebruiken. Vandaar de IR paneel. Maar, inderdaad, de firma die onze renovatie heeft gedaan (STeylaert --) volop reclame op de radio), had ons hierover toch wat meer moeten informeren.

De warmte vlak bij het plafond is 24°, als het 20° is in de ruimte. Ik ben zelf 1,90 en voel als ik in de badkamer sta de aangename warmte, zelfs als het ongveer 18° is, maar als je geen kleren aanhebt en doucht, is dat te koud.

Momenteel staat de t° afgesteld op 17°, en zetten we een mini-electrisch blazerke aan gedurende 10 minuten als we gaan douchen, dan is de ruimte direct aangenaam verwarmd. Maar dit is helemaal niet wat we willen, en wat we verwacht hadden.

goole eens verwarming met infrarood olino, daar kan je een gans veslag lezen hoe lan het duurt voor men de tempertuur bereikt en hoeveel het je kost.grtjes