Livios: Bouwen aan morgen

Reageer

SOS hangtoilet

Lady DIY
0 thumb_up 5 comment Andere particulier
#Sanitair & water · 1 jaar geleden

Ik ga een hangtoilet van Geberit installeren, maar stuit op een aantal moeilijkheden:

- is het ok om de aansluiting op de afvoer zo te doen zoals op de foto? Het gat in de grond is 80mm en gelijk met de grond. Ik vind geen afvoermanchet dat ik hierop kan monteren dat van iets meer dan 80 naar 90 (bijgeleverde buis Geberit) gaat. Dus heb ik een stuk pvc buis van 80 in de afvoer geschoven en daarover een verbindingsstuk van 80 naar 90. Omdat er een klein beetje speling zit tussen de afvoer en de buis van 80, heb ik het geheel ruim afgekit met industriële zwarte kit (voor binnen en buiten, hittebestendig,...). Deze lijkt een beetje flexibel te blijven. Hoe dichtbij ik ook ga, ik ruik niets, dus geen geurhinder. Maar is dit verder ook ok? Of loop ik hier risico’s? 

- de afvoer staat een 8cm te ver van de achterwand, waardoor ik het geberit systeem niet gewoon aan de muur kan bevestigen. Indien iemand een goede oplossing heeft (ik wil desnoods mijn huidige afvoeraansluiting terug afbreken)... de aansluiting op het toilet moet met het middelpunt op 23cm van de grond zitten, dus veel ruimte heb ik niet. Ik kan 2 latjes mdf van 1,8 met een balkje van 3 stevig aan de muur vijzen en daarop het systeem monteren. Nadeel is dat ik een ‘schap’ zal hebben van 25 a 27 cm en dat is eigenlijk te diep (kan wel een vals wandje steken daarboven)+ ik verlies kostbare ruimte in mijn toilet.

alvast bedankt!!!!

Lady DIY
0 thumb_up 5 comment Andere particulier
1 jaar geleden

De boorgaatjes zijn klein en net in een voeg, dus die werk ik netjes weg. Daar ligt toch een matje over en bevinden zich onder toilet, dus ga je niet opmerken hoor.