Livios: Bouwen aan morgen

ALternatieve thermostaat voor Buderus Logamax 112 (nu iRT30)

ALternatieve thermostaat voor Buderus Logamax 112 (nu iRT30)

DirkH
1 thumb_up 13 comment Andere particulier
#Centrale verwarming · 1 jaar geleden

onze Buderus thermostaat model Irt30 heeft al een hele poos kuren. Ik zou die graag vervangen door een intelligenter type, eentje dat ik kan programmeren met mijn iPad ipv te knoeien met die achterlijke draaiknoppen voor op en af. Ik contacteerde Buderus, omdat de ketel eentje is van hun merk, model logamax plus gb112. De ketel verwarmt ook een boiler. Volgens Buderus kan ik deze thermostaat enkel vervangen door hun model 35, evenzeer gebruiksonvriendelijke technologie en 350€ (slik), en bovendien met nog minder programma-mogelijkheden. Ik stelde de vraag hier een jaar geleden, maar kreeg toen geen bruikbare feedback. Misschien kan iemand me nu wel helpen?

reageer Quote Privébericht Ik heb zelf een vraag

Alle reacties

Reacties

Nick 61
122 thumb_up 691 comment Andere professioneel
1 jaar geleden · Bedankje ontvangen

Werkt de ketel nu met of zonder buitenvoeler? Indien je met een buitenvoeler werkt zal je hun type 35 moeten gebruiken en deze is in de ketel op pos 2 aangesloten. Indien je zonder buitenvoeler werkt kan je een aan/uit thermostaat plaatsen en die moet in de ketel op pos 1 aangesloten worden , deze kan dan via je sf werken. 

DirkH
1 thumb_up 13 comment Andere particulier
1 jaar geleden

Nick, bedankt. Neen, er is geen buitenvoeler, maar wel een vat met water dat ook door de chauffage wordt verwarmd. Ook van Buderus. Heeft dit impact? Welke thermostaat adviseert u?

ik lees hier en daar dat die kan vervangen worden door een aan uit type. Maar dat dit minder zuinig zou zijn. Enig idee wat het verschil is met het huidige?

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Relevante vragen

Weet jij het antwoord op deze vragen?