Livios: Bouwen aan morgen

Reageer

Aankoop levering en plaatsing buiten zonne wering op 01/10/2018

Evervaet
0 thumb_up 0 comment Andere particulier
#Rolluiken en zonwering · 9 maanden geleden
Deze vraag is goed beantwoord

De levering en plaatsing werd contractueel vastgelegd op plus minus 8 weken dus rond 01/12/2018

de verkoper meld mij enkele dagen geleden telefonisch dat dit maar zal gebeuren rond eind februari 2019 dus 3 maand later dan vermeld in koopovereenkomst.

kan ik deze overeenkomst schriftelijk en aangetekend annuleren ( er werd geen voorschot betaald )

met dank voor uw antwoord

eric 

Hugo C.
246 thumb_up 1245 comment Bouwer
8 maanden geleden

Wat is de juiste reden waarom hij niet kan leveren? Als hij zelf tijdig het nodige heeft gedaan maar de vertraging is onafhankelijk van zijn wil vb de fabrikant kan niet tijdig leveren al dan niet met verantwoorde reden, dan sta je nergens.

Alles hangt ook wat af van wat je juist wilt bereiken. Een schadeclaim wegens het missen van de zonnewering zal moeilijk liggen om dat tijdens de winter aan te tonen. Contract opzeggen? Wat zal het beoogde voordeel zijn? Zeker geen installatie tegen eind februari. En lees de kleine lettertjes goed op hun offerte. 

Indien u voor de rest tevreden bent met de bestelling zou ik gewoon het uitstel aanvaarden. Het zal u veel ongemak besparen en je loopt niet het risico dat je uiteindelijk een schadevergoeding moet betalen die wel hoog kan oplopen zeker als het maatwerk is.