Livios: Bouwen aan morgen

Reageer

Puntgevel (enkele betonblok) isoleren aan de binnenzijde, maar hoe en met wat?

Niva
1 thumb_up 17 comment Verbouwer
#Isolatie · 2 jaren geleden

Wij renoveren een oud arbeidershuisje waarvan 1 zijgevel bestaat uit   1 laag grijze betonblokken. Hierin zij ook een soort openingen die ik dichtspoot met pur. Onder het zadeldak komen 2 slaapkamers en een badkamertje. Het dak( in zeer goede staat met onderdak) wordt geïsoleerd met glaswol maar hoe kunnen we ervoor zorgen dat de dunne puntgevel van binnen kan geisoleerd? Aan de buitenkant is een smal doorgangssteegje waarvan het dak van de buurman oversteekt tot tegen ons huisje, dus geen rechtstreeks regen inval maar ook geen mogelijkheid om deze langs buiten te isoleren. In bijlage een foto.

Niva
1 thumb_up 17 comment Verbouwer
2 jaren geleden

Bedankt Charel voor je antwoord. Inderdaad had er ook al aan gedacht om dit aan de buitenkant te doen maar wel nu nog niet, en vraag me af of er koudebruggen ontstaan door het onderste gedeelte niet te isoleren langs buiten.  Bovendien heb ik nu gemerkt dat er een deel van onze gevel boven de dakafdekking van de buur valt. ons zadeldak gaat van straatkant naar achterkant (tuin) en de buur zijn van links naar rechts (als je begrijp wat ik bedoel). Maar er moet iets worden gedaan want die blokken hebben teveel gaten (deze spoot ik dicht met Pur) én nog erger je hoort alles van de buren én omgekeerd ook dus. Heb dus beslist het volgende te doen: multipor isolatie blokken Xella aan de binnenkant en binnen een jaar... als we weer wat centen hebben samen met de voorgevel de zijgevel (bovenkant) langs buiten te isoleren.