Livios: Bouwen aan morgen

Reageer

Vochtige keldergrond schilderen

Stoffel673
0 thumb_up 0 comment Verbouwer
#Beton: fundering, kelder en welfsels · 7 jaren geleden

Goedenavond,

Ik ben van plan mijn keldervloer te schilderen met (Epoxy)verf maar vraag mij af of dit verstandig is aangezien bij hevig aanhoudend regenweer ik last heb van opstijgend grondwater?

Heeft iemand hier verstand van?

Bedankt Christophe

Vochtadvies
79 thumb_up 502 comment Architect
6 jaren geleden

De voorgestelde oplossing werkt ook voor oude tot zeer oude gewelfde kelders.  Destijds waren de meeste aannemers nog slimmer en bouwden geen kelders onder grondwaterniveau, ze hadden er ook de mogelijkheden niet voor. 

Ondergrondse aders die water naar een woning zouden voeren zijn broodje aap verhalen.  In een dergelijke ondergrond werden destijds geen bakstenen kelders gemetseld.  De bakstenen en mortels zouden gewoon weggespoeld worden.

De reeds ingenomen stellingen en de handboeken worden niet zo maar in het openbaar gebracht.  Hier zijn lange en grondige studies aan vooraf gegaan (zie: literatuurlijst in het handboek).  Deze studies werden ook getoetst bij een aantal gerenommeerde ingenieurs en architecten. Je mag de proef op de som nemen bij gelijk welk gebouw.

Je mag me steeds uitnodigen voor een probleemgeval.  Ik toon je de juiste oorzaak(-en) en geef je gepaste oplossingen.

Groeten
Vochtadvies