Livios: Bouwen aan morgen

yannick1988

Lid sinds 22/06/2015

• Andere professioneel
  • Lid sinds 22/06/2015
  • 1 vraag gesteld
  • 57 vragen beantwoord
  • 3 vragen goed beantwoord
  • 0 keer gequote door een ander
  • 14 bedankjes ontvangen
  • 0 leden bedankt

yannick1988
  • Andere professioneel
Privébericht

Geschiedenis

1 2 3 4 5 6 · Volgende

Wij zijn van plan om ons hellend dak van onze zolder zonder onderdak te laten isoleren.

Reactie van yannick1988

Als het mijn huis zou zijn dan zou ik een optie zoeken waarin je een laag kan integreren dat als onderdak kan dienen. Naar mijn mening is geen van beide hiervoor genoemde opties goed aangezien de PIR/PUR platen ook niet befect waterdicht zijn, en al zeker de voegen niet zodat de kans op waterdoorslag naar binnen reëel is.

Ik zou dan ook proberen om minerale wol tussen de spanten te steken, dan een waterondoordringbare laag en de voegen goed aftapen en dan daarom PUR-platen.

Garage afbreken en nieuwe bouwen

Reactie van yannick1988

Ik vrees dat dit altijd met tussenkomst van een architect moet gebeuren. Het gaat namelijk over stabiliteitswerken, en om werken aan de gevel van de woning. Beide vereisen een stedenbouwkundige vergunning en dus een tussenkomst van een architect voor het opstellen en indienen van het dossier.

Afwatering golfplaten

1 reactie ·

Reactie van yannick1988

Hoi,

Ik zou zeggen dat 1 - 2 cm/m wel voldoet. Meer mag uiteraard altijd maar is niet nodig

Combinatie kerdidoek en rubberen coating

Reactie van yannick1988

Beste,

In principe kan je dit overkill noemen. Maar alles hangt er natuurlijk van af of je dit alles zelf gaat plaatsen en hoe goed je dit kan. In feite zit je, als alles goed geplaatst is, met een dubbele bescherming, waarvan er een overbodig zal zijn.

Echter kan ik er ook wel inkomen dat je zeker wenst te zijn en het kan ook geen kwaad om de beide te gebruiken. Enkel wel even nakijken of beide compatibel zijn met elkaar en de Kerdi-doek kleeft op een rubber coating.

Profielen plaatsen op nieuwe chape

Reactie van yannick1988

Beste,

Chape kan reeds de volgende dag al belopen. Echter dien je er dan nog geen zware elementen op plaatsen zonder een houten plaat eronder.

In principe kan je een week later al zeker metal stud profielen plaatsen en vastboren.

De droogtijd is enkel maar om volledig te drogen voor een laminaat od parket of dergelijke (materialen die vochtgevoelig zijn). hier spreekt men telkens over 1 week per cm dikte.

Kadastraal inkomen huis

4 reacties ·

Reactie van yannick1988

Beste,

Dit is nog wel degelijk een klein beschrijf, de grens ligt, als ik het correct heb op 758€

GARANTIE POORT OPRIT HERSTELLEN

4 reacties ·

Reactie van yannick1988

Indien zij dit pertinent weigeren dient u het zeker in eerste instantie te vragen via een aangetekend schrijven zodanig dat dit via de traceerbare weg gebeurt. Indien zij hierop tevens niet reageren dient u dit via de kamer van koophandel te laten verlopen. Misschien best ook even bij test aankoop polsen. Zij hebben juristen zitten die soms al wat meer druk kunnen uitvoeren alvorens naar de kamer van koophandel te gaan.

Bouwvergunning is strijdig met BPA

Reactie van yannick1988

Indien de bouwvergunning inderdaad strijdig is met het BPA dan dient u dit via de rechtbank aan te vechten en kan deze de bouwvergunning nietig verklaren.

Verborgen gebrek verwarmingsinstallatie?

Reactie van yannick1988

Juridisch gezien kan jij enkel diegene in gebreke stellen waarmee jij een contract hebt. ik vermoed dat dit in dit geval de bouwpromotor zal zijn. Deze zal dan op zijn beurt de nodige stappen ondernemen.

Hangtoilet bevestigen aan Gyproc muren?

Reactie van yannick1988

Je moet er wel aan denken dat u toilet zelf nog altijd iets gaat bewegen als hij in gebruik is (is een uitkragend geheel dat steeds iets gaat werken als je er op gaat zitten). Het is dus steeds wel het beste om voor een stevige structuur te zorgen en om eventueel met een steviger materiaal te werken om dit af te kasten. Hierdoor loop je geen kans op scheuren en breuken in u gyproc.

Ik heb persoonlijk net enkele afkastingen van sanblocs moeten laten aanpassen op een project dat ik heb opgevolgd enkel doordat toilet een beetje begon te werken door het gebruik.

1 2 3 4 5 6 · Volgende