WVD0099

Lid sinds 29/8/2017

• Verbouwer
  • 4 vragen gesteld
  • 4 vragen beantwoord
  • 0 vragen goed beantwoord
  • 0 bedankjes ontvangen
  • 0 leden bedankt
WVD0099 Verbouwer

Geschiedenis

Reactie van WVD0099

Dag Hugo

Ik heb inderdaad een rooster met valklepjes, dat was best prijzig. Maar moet de opening tussen buis en geboorde gat aan de binnenkant van het huis dan niet op een of andere manier dichtgemaakt worden?

(Zie ook afbeelding die ik in de originele post meestuurd heb)

Bekijk

Bij de aankoop van ons huis kregen wij een keuringsdossier zonder opmerkingen te zien. Ik heb dit niet nagelopen om te kijken als alles klopte want ik ging er van uit dat dit de werkelijke situatie was.

Nu blijkt dat de vorige eigenaars toch aanpassingen uitgevoerd hebben en de elektrische installatie nooit laten herkeuren hebben. Op sommige slaapkamers zijn er wel nog stopcontacten, maar die zijn dichtgemaakt. (Maar ze zien er dus gewoon uit als een stopcontact). Op andere plekken zijn er stopcontacten bijgeplaatst.

Moest er nu ooit iets foutlopen met de elektriciteit ben ik bang dat als gezien wordt dat de huidige installatie verschilt van die op het keuringsdossier de brandverzekering nergens voor zal tussen komen.

Is hier iemand in de fout gegaan bij deze verkoop/aankoop (verkoper, aankoper, makelaar, notaris) en valt hier nog iets aan te doen?

Bekijk
Oude plafond verwijderen
8 reacties · · #Wanden en plafond
Reactie van WVD0099

Sorry maar de platen kunnen er echt niet vantussen hoor zonder de balkjes te verwijderen.We weten hoe het plafond is opgebouwd, het is gewoon een normale witte plafond.

De kleine balkjes kunnen we niet verwijderen want die zitten ingeklemd tussen de grote, die ingewerkt zijn in de zijmuren...

Bekijk

Wij zouden graag in onze woning overschakelen van individuele gaskachels naar een CV-Systeem.

Om te vermijden dat we de vloer moeten opengooien zouden we CV leidingen wegwerken in een vals plafond.

Heeft iemand hier ervaring met en is dit haalbaar?

Mvg

Wouter

Bekijk