Livios: Bouwen aan morgen

Renovatie676

Lid sinds 22/02/2016

• Andere particulier
  • Lid sinds 22/02/2016
  • 4 vragen gesteld
  • 2 vragen beantwoord
  • 0 vragen goed beantwoord
  • 0 keer gequote door een ander
  • 0 bedankjes ontvangen
  • 0 leden bedankt

Renovatie676
  • Andere particulier | Woont in antwerpen
Privébericht

Geschiedenis

1 2 · Volgende

Verhoging wasplaats voor droogkast en wasmachine

Reactie van Soofje

Ik wou dat ook heel graag, maar ging een gedoe worden. Ben dan wat op zoek gegaan en ben op goed alternatief gevallen.

Je hebt nl. ook kasten speciaal voor een wasmachine op te plaatsen. Onderaan is een lade voor producten e.d.

Benieuwd wat je gaat doen.

Reactie van StaalBouw

Ik wou dat ook heel graag, maar ging een gedoe worden. Ben dan wat op zoek gegaan en ben op goed alternatief gevallen.

Je hebt nl. ook kasten speciaal voor een wasmachine op te plaatsen. Onderaan is een lade voor producten e.d.

Benieuwd wat je gaat doen.

Welk goed alternatief...?

Reactie van Laforce Erwin

En natuurlijk: als de wasmachine lekt dan moet daar iets aan gedaan worden.

Als je teveel zeep in de wasmachine doet, kan die al overschuimen, zonder dat er een uitwendig lek aan de machine is. Je kan ook de was uit het machine halen als er niet hard gezwierd is, dan loopt er ook water uit. Als je de filter kuist loopt er water uit. En als er iets scheelt aan de machine moet je het natuurlijk laten maken, maar intussen zijn de kasten wel nat hé. Je bent professioneel (stand-up comedian?)

Reactie van Charel

En natuurlijk: als de wasmachine lekt dan moet daar iets aan gedaan worden.

Als je teveel zeep in de wasmachine doet, kan die al overschuimen, zonder dat er een uitwendig lek aan de machine is. Je kan ook de was uit het machine halen als er niet hard gezwierd is, dan loopt er ook water uit. Als je de filter kuist loopt er water uit. En als er iets scheelt aan de machine moet je het natuurlijk laten maken, maar intussen zijn de kasten wel nat hé. Je bent professioneel (stand-up comedian?)

Zelf geen comedian, maar lachen doe ik soms wel eens met bepaalde reactie's.

In ieder geval, mijn raad was om een werkblad vergelijkbaar met dat van een keuken boven op die kasten te leggen en af te kitten zoals ook bij een keuken waar er veel meer  met water wordt geprost.

Hoezo, water in de onderliggende kasten ?

Reactie van Hugo C.

Blijkbaar een onderwerp waar heel veel deskundigheid over bestaat. Een omgekeerde bak van 60cm  maken met dubbelle laag betonplexplaten van 22mm geeft ook een stabiel platform. 

Voorzie op het platform, hoe je het ook uitvoert, aan de vrije randen een kraagje zodat de wasmachine er niet af kan glijden tijdens het zwieren.

Reactie van Kracors

Heyhey leuk plan maar ik zou zelfs opletten als ik me niet vergis bestaat de kans ook dat door de trillingen en het hout als ondergrond dat je tegels de hele tijd los komen... leuk alternatief zie foto :) 

Gevel renovatie vertraging

1 reactie ·

verleden jaar offertes opgevraagd, één firma gekozen. Bedoeling was datzelfde jaar nog gevel renovatie (verven gevel en houtwerk ) te doen . Maar eerst moest mijn shrijwerker komen om reparaties aan voordeur te doen. Uiteindelijk heeft deze na 3 x zijn kat gestuurd te hebben niet meer omgezien, heb andere moeten zoekeen met als resultaat dat we in winter zaten en verven geven uitgesteld naar war firma zei begin dit jaar rond april (monedeling gezegd). Ik had wel verleen jaar rond 25/09/2017 een voorschot betaald. 22 maart 2018 krijg ik mail van firma dat weer beter is en ze er klaar voor staan om te gaan verven, ik anwtoord op die mail voor concretere datum maar geen gehoor. Drie tal weken erna bel ik hen op, krijg te horen dat mail waarschijnlijk tusen rest geraakt was en niet bedoeling zo lang te wachten om te antwoorden en men gaat me terug contacteren. 12/05 mail terug na nog een telefoontje van mij dat men verantwoordelijke dienst heeft gecontacteerd en als men daar van hoort naar me terug komt. Na twee weken niets stuur ik terug een mail op 28/05 of er nieuws is en natuurlijk weer geen response.

Heb indruk dat men 2017 heeft aangenomen om orderboek vol te krijgen en nu omdat minder werk is aan mijn huis (lees te verdienen) dan aan grote huizen of werven mijn gevel op lange baan aan schuiven is. Dus mijn vragen:

1.Hoe kan ik aansporen/aanmanen om een vaste datum vast te krijgen?

2.Kan ik contract verbreken en voorshot terug eisen met interest en ja, hoe?

Gevel renovatie vertraging

1 reactie ·

Reactie van Kris M

Stuur een AS met enkele dagen later kopie per gewone brief (waarin je verwijst naar de AS) waarin je ze een redelijke termijn geeft om de werken te komen uitvoeren en dat je bij niet-uitvoering de overeenkomst als verbroken beschouwt en het voorschot teruggewtort moet worden op rekening x.

Als de AS terugkomt bewaar je die ongeopend.  Als je voorschot niet terugkomt dan naar de vrederechter (al dan niet eerst minnelijk schikken bij de vrederechter proberen.

Zeker niet eenzijdig opzeggen zonder bovenstaande procedure gevolgd te hebben want dan zijn de opzeg”boetes” uit de overeenkomst van toepassing.

Putrel bezetten of behandelen

Reactie van Hugo C.

Als er geen vocht aan kan zal de verflaag op de poutrellen nog heel lang meegaan. Probleem is wel dat de poutrellen en vloerplaten een verschillende uitzetting hebben. De bepleistering van de poutrellen zal dan ook vlug barsten en loskomen. Soms helpt het plaatsen van een pleisternet  als wapening, vooral als alles in een vlak ligt. 

Best maakt u een kast in pleisterplaat rond de poutrellen die u dan mee bepleisteren met de rest van het plafond.

1 2 · Volgende