PI314

Lid sinds 29/1/2019

  • Andere particulier
  • 3 vragen gesteld
  • 9 vragen beantwoord
  • 0 vragen goed beantwoord
  • 0 bedankjes ontvangen
  • 9 leden bedankt
PI314 Andere particulier Privébericht

Geschiedenis

Ik heb een vraag voor specialisten/kenners - gerelateerd aan een eerdere meer uitgebreide vraag gesteld ivm onze aannemer.
Wij hebben een vast raam ( H 2m55 / B 3m) dat langs 3 kanten is bevestigd in het raamkozijn, in profielen (links, rechts en onderaan), en bovenaan in een plastieken verluchtingsrooster (verplicht rooster vanwege EPB).  Van zodra er een beetje wind is, kraakt het glas, ook als het (later geplaatste) aluminium rolluik gesloten is.  In de maand maart is er al 1 dag geweest dat het glas niet kraakte, alle andere dagen wel, met gesloten rolluik.  Februari was de situatie gelijkaardig.  Dus we hebben niet alleen last van lawaai van het raam, het is ook nog eens donker in huis.  Handig, he, zo'n raam...

Het is niet het aluminium rondom het raam dat lawaai maakt bij krimpen of uitzetten bij temperatuurverschillen (wat normaal zou zijn), het is enkel het glas dat lawaai maakt bij wind.

Volgens onze aannemer is dat raam correct geplaatst en is het normaal dat het glas kraakt als er wind staat.  Volgens ons had dat raam in 4 profielen moeten vaststeken en moest het ventilatierooster daarboven worden geplaatst, dan zou dit raam niet of amper bewegen en al zeker niet kraken.

Sinds enkele weken zien we in/op het raam ook een horizontale streep, over de gehele breedte; aan de bovenkant van die streep lijkt het glas iets donkerder te zijn van kleur dan onder die streep.  Het is geen schaduw of weerspiegeling, het raam is ook niet vuil (ook niet langs buiten), er is geen damp, .... de streep blijft onbeweeglijk.

Weet iemand waar ik degeljke informatie kan vinden om onze aannemer te overtuigen mar minstens ook om zelf bij te leren?  Volgens onze aannemer worden zulke grote ramen "overal" op deze manier geplaatst.

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Bekijk
Reactie van PI314

Beste Watcher,

Zoals steeds: bedankt voor uw antwoord met nuttige informatie.

Wij hebben gelukkig heel veel via emails gedocumenteerd (leesbevestiging is enkel een optie voor Windows-mailprogramma's), we kunnen voldoende aantonen dat de aannemer fouten heeft gemaakt, qua werken en qua timing.  We kunnen enkel hopen dat de rechter, als het zover moet komen, ons hierin volgt.

Met vriendelijke groeten,

Bekijk
Reactie van PI314

Beste Hugo,

Wij zitten met een gelijkaardige situatie, waarbij onze aannemer weigert om facturen en gebruiksaanwijziging van aangekochte toestellen te bezorgen (toch nodig voor garantie en onderhoud/herstelling), hij weigert om facturen te detailleren (een aftoetsing met de ramende meetstaat die deel was van ons contract is toltaal onmogelijk), zijn (niet gedetailleerde) eindfactuur ligt een pak hoger dan verwacht (blijkbaar ook door hemzelf) en door gebrek aan details van gebruikte materialen kunnen wij geen PID laten opmaken, nochtans een wettelijke verplichting.

Met vriendelijke groeten,

Bekijk