Livios: Bouwen aan morgen

Patrick808

Lid sinds 21/01/2017

• Verbouwer
  • Lid sinds 21/01/2017
  • 2 vragen gesteld
  • 3 vragen beantwoord
  • 0 vragen goed beantwoord
  • 0 keer gequote door een ander
  • 0 bedankjes ontvangen
  • 4 leden bedankt

Patrick808
  • Verbouwer | Woont in antwerpen
Privébericht

Geschiedenis

Geurhinder septische put

7 reacties ·

Reactie van Patrick808

op antwerpen-zuid schijnt dat terugstromen van water te kunnen: oude riolering in slechte staat, bij hevige en dagenlange regenval pompiers op de hoek van vele straten wegen ondergelopen kelders etc

Besparen door plaatsing condensatieketel of eerst hoogrendementsglas ?

Beste, ik kocht in 2010 een rijhuis met accumulatieverwarming en gezien de evolutie van de electriciteitsprijzen wil ik besparen op energieverbruik, voornamelijk de verwarming baart zorgen. Daarom dat ik me de vraag stel waarmee ik het meest bespaar door zo weinig mogelijk uit te geven.

Ga ik eerst voor een condensatieketel (combi, 40kw nodig voor een rijhuis 6m gevelbreedte, 4 verdiepingen, 3 kleine keukentjes, 3 kleine badkamers, het hele huis matig tot goed geïsoleerd langs de binnenzijde) of is het verstandiger eerst het oude dubbel glas in houten kader te vervangen door HR-glas in pvc ? Bij de condensatieketel reken ik op slechts 5.000 kosten omdat ik dankzij wat hulp veel zelf kan doen, 2dehands radiatoren etc. Voor het glas reken ik op 2.500 kosten. Wat is verstandigst ?

Een derde optie zou er uit kunnen bestaan de accumulatieverwarming te laten staan en te combineren met investeren in zonnepanelen, maar daar heb ik totaal geen inzicht in het hoe en vooral het 'hoeveel' (kosten)

ik hoor graag wat jullie denken, mvg