Livios: Bouwen aan morgen

Mo1972

Lid sinds 22/12/2018

• Andere particulier
  • Lid sinds 22/12/2018
  • 2 vragen gesteld
  • 6 vragen beantwoord
  • 1 vraag goed beantwoord
  • 0 keer gequote door een ander
  • 1 bedankje ontvangen
  • 0 leden bedankt

Mo1972
  • Andere particulier
Privébericht

Geschiedenis

Rechtstreekse aansluiting electrische oven

Reactie van Mo1972

Als de bedrading goed  vast zit in de lusterklem zou ik het zo laten, je oven zal een vermogen hebben van 2000 tot 2500 wat gemiddeld.

Je hoeft je geen zorgen te maken.

Mvg Mo

Zekeringkasten boven elkaar.

2 reacties ·

Reactie van Mo1972

Beste,

Natuurlijk is dat toegestaan, voor de keuring geld dit als 1 zekeringkast. Zorg wel dat ze aansluiten, zo dicht mogelijk tegen elkaar dat je met de vingers er niet tussen kan.

Mvg Mo

Dikte kabel tussen verdeelborden

12 reacties ·

Reactie van Mo1972

In een 3f stelsel is het zo dat de stroom door neuter bij symetrische belasting gelijk aan 0A is.

Hier bij huisinstallaties zal hij meer dan 0 zijn vanwege asymmetrische belasting maar nooit maar steeds minder dan de lijndraad.

Probleem met differentieelschakelaar

Reactie van Mo1972

Je kabel die naar de tuin berging gaat voor de diff in je hoofdbord aansluiten ipv erna.

Je moet dan wel een diff van 300mA in je 2de verdeeld plaatsen.

Mvg Mo Achargui 

In gebreke stellen en aannemer doen stoppen met werken.

Ik heb een veranda laten plaatsen die bijna voltooid is. Maar blijkbaar zijn er zoveel inbreuken en is deze niet volgens de regels geplaatst, condensvorming is onvermijdelijk.

Dit kan enkel opgelost worden door het schuin dak van de veranda volledig terug te vervangen door ene met de juiste profielen.

Ik stel hiervoor de aannemer in gebreke door ondeskundige en niet reglementaire werken.

De expert is van oordeel dat er terug grote werken nodig zijn om alles in regel te stellen.

Mag ik ook de werken doen stoppen en deze verder laten uitvoeren door een deskundige aannemer? Het grootste deel van het faktuur is reeds betaald. En uiteindelijk zal ik in totaal meer betalen dan de originele offerte.

Mvg

Veranda met thermische alu profielen en dubbele h++ isolerend glas.

Beste,

Mijn veranda is in aanbouw aan de achtergevel tussen 2 muren, door een aannemer en nog niet volledig klaar. De aluminium veranda profielen zijn thermisch geïsoleerd ,binnen en buitenkant en ook het schuin dak van ong 1 meter en helling van 20°. De aannemer verzekerde dat alles goed geïsoleerd zal zijn en me niet ongerust te maken. Nu de werken bijna klaar zijn stel ik vast dat de dakprofielen op de schuifdeuren rusten, deze dakprofielen lopen tot buiten (6cm). Ik denk dat dit een goede koude brug zal zijn. Wanneer het buiten vriest en de veranda verwarmd wordt krijg ik toch een enorme condens via deze dakprofielen? Aan de voorzijde van het dak, staan de dubbele beglazing bloot, dus zonder kozijn. Hij vertelde me dat dit gedaan is om het regenwater op het dak van de veranda beter in de goot wordt gespoeld??? Mag dit; dubbele glasplaten op het verandadak zonder kozijn aan de voorzijde?

Mvg Mo