Livios: Bouwen aan morgen

marco1974

Lid sinds 17/03/2019

• Bouwer
  • Lid sinds 17/03/2019
  • 3 vragen gesteld
  • 0 vragen beantwoord
  • 0 vragen goed beantwoord
  • 0 keer gequote door een ander
  • 0 bedankjes ontvangen
  • 0 leden bedankt

Geschiedenis

Epb gekeurde rolluiken

ben aan het bouwen en ga op de slaapkamers gebruik maken van rolluiken kan er iemand mij degelijke rolluiken voorstellen met alu lamellen maar die epb niet of weinig afgestraft worden.

Keuze tussen de merken

we zijn bezig met ons project een nieuwbouw met aardig wat ramen ongeveer een 140 m². enkel kan ik de verschillen nog moeilijk onderscheiden. we zijn nog aan het twijfelen tussen de drie merken Reynaers masterline 8 de sapa 75 en de aliplast 75. alle ramen zijn voorzien van 3 voudig glas en een extra isolatiewaarde in de kader. verdoken afwatering en blinde scharnieren enkel wel een grote bemerking. enorme prijsverschillen !!! met reynaers de duurste en aliplast de goedkoopste. ik zat met verschillen tot 20000,-€ onder verschillende constructeurs deze laatste ( aliplast )geeft ook nog20 jaar lakgarantie op hun tc kleur. iemand ervaring met deze verschillende merken ?

Kelderisoliatie

ik ga bijna starten met de bouw en zou onze kelder willen isoleren langs de buitenkant  met 12 cm xps isolatie dit ook onder de betonplaat. de vraag is diut nog nuttig of is 10 cm meer dan voldoende de kelderwanden zijn 40 cm beton en de vloer is 30 cm dik.