Livios: Bouwen aan morgen

Marc999

Lid sinds 09/04/2012

• Verbouwer
  • Lid sinds 09/04/2012
  • 5 vragen gesteld
  • 3 vragen beantwoord
  • 0 vragen goed beantwoord
  • 0 keer gequote door een ander
  • 0 bedankjes ontvangen
  • 0 leden bedankt

Marc999
  • Verbouwer | Woont in Diepenbeek
Privébericht

Geschiedenis

1 2 · Volgende

Infrarood paneel tegen plafond

Wij willen in onze nieuwe badkamer een infrarood paneel tegen het plafond plaatsen . Onze badkamer is ongeveer 5m2 groot . Heeft er iemand ervaring met zo'n panelen ? In onze oude badkamer hing er een infraroodstraler ( max 1800 watt )  tegen de muur en daarmee kregen we onze badkamer altijd goed verwarmd ! Alvast bedankt voor de reacties !

Lichtdoorlaatbaarheid polycarbonaat

Reactie van Marc999

De heldere platen gaan zeker meer licht doorlaten, een percentage weet ik daar niet van maar het is wel een heel groot verschil. Een groot nadeel van heldere polycarbonaatplaten is dat je er alles op ziet en dit is veel minder op opaalplaten !

Plexi plaat tegen betegelde douche wand ?

Ik zou tegen de betegelde douchewand witte plexiplaten willen kleven om de vuile voegen van mijn douche te verbergen ! Er is iemand die me zei dat deze plexi na een tijdje haarscheurtjes zou krijgen ( door het kleven en door het gebruik van zeep ! ) Wat denken jullie ?

OSB3-platen van 18mm dik gebruiken voor een zoldervloer/kamers...?

Reactie van Marc999

De afstand van 40 cm tussen de balken is ok ! Telkens stoppen met het uiteinde van een osb plaat op een balk is bijna onmogelijk, dat komt bijna nooit uit ! Als de osb plaat verder steekt als de balk kun je best voordat je er een andere osb plaat insteekt een houten plank onder de eerste osb schroeven zodat de plank nog wat uitsteekt , de andere osb plaat steek je dan in de groef en je schroeft de nieuwe osb plaat dan ook vast in de houten plank . En volgens mij is schroeven nog altijd het beste !

chappe voor terrastegels

Mag je onder 20 cm dikke chape voor terras steenpuin kappen ( grootte van bakstenen ongeveer ) Ik lees hier en daar dat het steenpuin van kaliber 0-20 mm moet zijn maar ik snap niet wat het kwaad kan om er dikker steenpuin onder te kappen ! Alvast bedankt voor de antwoorden

plaatsing ramen

3 reacties ·

Reactie van Marc999

Als het een breed raam is word het bij ons ook wel vast geboord in het midden van het raam maar wel dan meestal met een dook ( ijzer dat je onder de raam kunt vastklikken. Moest er al bestaande vloer liggen boren wij het ook wel vast door de profiel anders heb je kans dat als je tegen het onderste profiel duwt het profiel kunt naar buiten duwen ! Je zet het bovenste profiel bij een breed raam ook vast dus waarom zou je dat bij het onderste profiel ook niet doen ?

hoe ruwe natuursteeninvoegen ?

Ik ga een terras aanleggen van Pepperino Dark 60 cm x 60 cm x 2 cm dik ! De bovenkant van deze tegels is ruw gemaakt ! ( gebrand) Wat is nu de beste manier om deze tegels op te voegen zonder dat er cementresten of cementsluier op de tegels achter blijft ? 

1 2 · Volgende