Leentje1967

Lid sinds 17/6/2020

• Andere particulier
  • 4 vragen gesteld
  • 14 vragen beantwoord
  • 0 vragen goed beantwoord
  • 0 bedankjes ontvangen
  • 1 lid bedankt
Leentje1967 Andere particulier Privébericht

Geschiedenis

Verplaatsing perceelsgrens na 30 jaar
5 reacties · · #Isolatie
Reactie van Leentje1967

Bedankt Kris, klopt idd maar dat willen de buren niet snappen/aannemen. Vrijdag zijn we een stap verder gegaan en heeft onze advocaat hen hiervan op de hoogte gebracht; Het is nu wachten op hun advocaat zodat beide deze zaak kunnen bespreken en tot een overeenkomst kunnen komen; Lukt dit niet gaan wij helaas verder naar de vrederechter maar dan liggen hun werken tijdelijk stil. Dit is echter niet onze bedoeling maar de buren blijven zelfingenomen

In tegenstelling tot wat velen denken is isolatie over de perceelsgrens NIET afdwingbaar. Als jij dit niet toelaat zal het niet gebeuren.  Het is idd wel zo dat gemeentes en steden veelal toelating geven voor inname openbaar domein om te isoleren (als de breedte van de stoep het toelaat)

Ook ladderrecht is beperkt tot het onderhoud van niet gemeenschappelijke muren die op de perceelsgrens staan.

Laat dus uw buur weten dat het alleen doorgaat mits ondertekening van de overeenkomst.

Bekijk
Reactie van Leentje1967

Nee dat is niet mogelijk, aanhoudende pesterijen en het bouwen over de perceelsgrens zonder tot een accoord op papier te komen maken dit niet mogelijk

Kan je niet gewoon in gesprek gaan en misschien samen iets zetten?

Bekijk

Mijn buren weten dat wij een nieuwe tuinmuur gaan zetten en gaan nu blijkbaar er een eigen naast zetten. ze doen dit zelf zonder aannemer. Nu vrees ik dat ze kun palen zo danig gaan zetten en er beton gaan rond gieten dat wij problemen krijgen om onze palen te zetten omwille van het beton. Dit doen ze uiteraard om ons te pesten.

Kan ik als ik dit zie een klacht indienen via politie?

Bekijk
Isolatie over perceelsgrens
24 reacties · · #Isolatie
Reactie van Leentje1967

Vandaag hier flinke ruzie met de buren gehad. Kome hier toe en spreken ons plots aan met de vraag of wij een tuinmuur gaan zetten. Ik vraag hem waarom hij me aanspreekt als hij niet de beleefdheid heeft om te reageren op onze mails. "moet ik niet doen en ik moet ook geen papier tekenen omwille van de perceelsgrens". Mijn architect heeft gezegd dat dat allemaal mag. En dan komt het......"ik kom op uw dat wanneer ik dat wil want ik heb ladderrecht". Enfin veel woordewisseling. Zoek ik ladderrecht op, is 1. niet bij nieuwbouw en 2. zou zijn om aan een muur te kunnen, das toch niet op iemand zijn dak, wel op iemand zijn grond. Ik hoop morgen meer te weten van mijn familiale om via mijn advocaat naar het vredegerecht te gaan. Wij willen enkel dat papier getekend omwille van de perceelsgrens en dat we ten allen tijde aan onze dakpannen kunnen. Zoveel vragen we nu niet he. En anders betalen we de advocaat maar zelf. Ik wil niet dat ik binnen 30 jaar grond verlies en mijn bouw niet meer klopt. De schade die nu al zichtbaar is  (barsten in gyproc) moet ik maar bewijzen dat zij het hebben gedaan. Zulke mensen die alles zo blijven afwimpelen wil ik niet op mijn dak vooraleer er getekend is en er duidelijke foto's zijn (heb ik nu al genomen)

Bekijk