Kris Boussu955

Lid sinds 30/10/2012

• 5 vragen gesteld
  • 27 vragen beantwoord
  • 0 vragen goed beantwoord
  • 4 bedankjes ontvangen
  • 14 leden bedankt
Kris Boussu955

Geschiedenis

Reactie van Kris Boussu955

Je kan eventueel op zoek naar een ander membraam dat dunner is. Dit membraam werkt bijvoorbeeld wel tegen zouten en is maar een 0,5mm. http://shop.constrix.be/nl/home/25-barrier-fleece-pakket.html

Het membraam dat jij voorstelt is 0,5mm plus 3mm voor de noppen. Aangezien jij al geinjecteerd hebt, heb je geen membraam met noppen nodig dat het vocht afvoert. Jij moet enkel beschermen tegen de zouten. 

Bekijk
terrasklinkers tegen crepi
10 reacties · · #Isolatie

sm 700 pro sokkelpleister is niet de eindlaag. Daarop komt nog een skin. Dat bedoel ik met een aangepaste sierpleister. Ik heb het alleen over het plintgedeelte onder het sokkelprofiel omdat er gevraagd werd hoe de isolatie en crepi eindigt. Ik heb niet gezegd dat je geen sokkelprofiel moet plaatsen.

Onze aannemer gaat ook een sokkelprofiel plaatsen met daarboven isolatie, sm700 en skap. Onder de sokkel komt zwelband, dunnere drukvaste isolatie die onderaan schuin is afgesneden, sm700 sokkelpleister en skap pleister. Helemaal onderaan tot tegen de fundering wordt bitumen gebruikt of noppenfolie. 

De sm700 wordt versterkt met wapening isoltec.

Bekijk
chappe
5 reacties · · #Vloer

Wij mochten van onze chapper pas na 5 dagen op de chape. 

Wat vloeren betreft, werd een 'droogtijd' van 28 dagen aangeraden. Dat heeft iets te maken met het werken van de vloer dat na 28 dagen voorbij is. Daardoor zou de kans op barsten in de vloer gereduceerd worden. Als je vloerverwarming hebt, dan wordt die in die 28 dagen een eerste keer in stappen opgestart.

Bekijk
dikte uitzetvoeg vloertegels?
1 reactie · · #Vloer

We willen volkeramische vloertegels leggen van 60 x 60 met een voeg van 3mm. In de chape zijn de uitzetvoegen van 10mm voorzien. We gaan de voegen van de vloertegels laten samenvallen met de uitzetvoegen in de chape. We vragen ons echter af hoe breed de uitzetvoegen tussen de vloertegels moeten zijn. Mogen we daar ook 3mm nemen? Is er iemand die ons kan verder helpen? We hebben al vanalles gehoord en gezien.

Bekijk
Grijs hout
1 reactie · · #Buitenschrijnwerk

De houtsoort die je vaak tegen gevels ziet en die na verloop van tijd vergrijst als je ze niet behandelt is ceder. 

Dus als je wilt dat ze vergrijst dan hoef je deze houtsoort niet te behandelen. 

Ik heb zo wel nog geen deuren gezien. 

Bekijk

Je kunt misschien aan de vorige eigenaar vragen of ze nog foto's hebben van het huisje voordat ze kamers hebben gemaakt. Dat zou helpen om de situatie te kunnen inschatten. 

Bekijk

hoogte van de balk is een twintigste van de overpanning.

een twintigste van 4m is twintig centimeter.

Ik zou balken van 18 à 20 cm hoog nemen. 

Vooral de hoogte bepaalt de draagkracht.

Als je ze toch allemaal vervangt, dan zou ik het een keer goed doen. Wie weet wat je nog allemaal op je zolder gaat stockeren.

9 cm hoogte is volgens mij heel weinig.

Als je het zelf doet, moet je het voor het prijsverschil van het hout niet laten.

Bekijk
gyplat : plaatsing en prijs
2 reacties · · #Muren

Ik wil de dakspanten afwerken met gyplat op een houten rooster en vervolgens bepleisteren. Kan iemand zeggen hoe je de naden of de overgang tussen snelbouw en gyplat afwerkt? Moet die naad worden ingesneden? Moet je er een gytex plaatsen? Of moet je het gewoon doorpleisteren? Is er een verschil in toepassing tussen de gyplat platen van 40 cm en 60 cm breedte? Weet iemand een richtprijs voor het laten plaatsen en pleisteren van gyplat door een stukadoor? Alvast bedankt!

Bekijk

Normaal gezien gebeuren inderdaad eerst de natte werken, en dan pas de droge werken.

Maar je bent zeker niet de eerste die zijn gyproc al geplaatst heeft. Sommige klanten willen namelijk dat de stukadoor de naden nog een laatste keer afwerkt. 

Als je goed ventileert of een bouwdroger plaatst, dan denk ik dat je niet moet vrezen dat je gyproc te veel vocht zal opnemen. De gips kan sowieso een bepaalde hoeveelheid vocht opnemen en afgeven. Met goede ventilatie of desnoods een bouwdroger zou dat geen problemen mogen opleveren.

Bij de  overgangen tussen gyproc en pleister gaat er bij de werkzaamheden wat gips op de gyproc komen. Die hoeken moet zuiver gemaakt worden en het papier kan licht beschadigd worden. In het ergste geval moet de stukadoor die hoeken achteraf wat bijplamuren. De raaklijnen tussen pleisterwerk en gyproc zouden ingesneden moeten worden om barsten te voorkomen.

veel succes

Bekijk
knauf levelling system
1 reactie · · #Vloer

Is er iemand die zijn ervaring wil delen met Knauf levelling system. Is het een aanrader of afknapper?

Ik wil zelf vloeren en dit lijkt alleszins wel handig.

Er is een filmpje te zien op Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=7tMxMf5RtGE 

Bekijk