Livios: Bouwen aan morgen

Jos 777

Lid sinds 02/12/2011

• Verbouwer
  • Lid sinds 02/12/2011
  • 7 vragen gesteld
  • 51 vragen beantwoord
  • 0 vragen goed beantwoord
  • 0 keer gequote door een ander
  • 1 bedankje ontvangen
  • 9 leden bedankt

Jos 777
  • Verbouwer | Woont in Neerharen Lanaken
Privébericht

Geschiedenis

1 2 3 4 · Volgende

Kunststof venstertabletten verven

Hallo,

Mijn vorige huurder (ik weet niet hoe) heeft het klaar gekregen dat 2 van de vier verstertabletten heel veel roestvlekken vertonen in de living.

Met speciaal middel geprobeerd eraf te krijgen maar lukt van geen meter.

Kan ik deze verven en hoe? Zijn venstertabletten van deceunick (denk ik) waar een laag pvc overheen is getrokken. Uitbreken kan maar is veel werk. Zeer veel dank voor een eventuele oplossing.

Groetjes

Jos

Infraroodverwarming badkamer

Reactie van Jos 777

Enkel zal met het ene systeem de warmte beter verdeeld zijn dan met het andere en op dat gebied scoort infraroodverwarming zeker niet beter, integendeel.

Welk systeem dan wel?

Van prosumententarief naar capaciteitstarief? Goede zaak of niet?

Reactie van Jos 777

eraf, had ik ze maar nooit laten leggen en gewoon met gas De zonnepaneelbezitters zijn nu precies de boosdoeners terwijl ze het zo gepromoot hebben. Daarbij laat iemand nog 450 euro ontvangen , je moet er wel bijzeggen dat je destijds (2008- 9) 21000 euro betaalde voor een niet al te grote installatie

Meer dan acht stopcontacten op een stroomkring

Reactie van Jos 777

De juiste volgorde in de kring heeft geen belang.Zou mij anders een massa meer werk geven moest ik dit telkens moeten uitzoeken bij herkeuring van een installatie die ik niet geplaatst heb.

bedankt voor reactie en wat denk jij hiervan "In de woning waarover ik het gaat heb ik gemerk dat de oven op dezelfde kring is aangesloten als de frigo en nog 5 stopcontacten. Is destijds goedgekeurd  maar weet niet of dat bij herkeuring problemen gaat geven? "

UPDATE    Keurder gebeld en die zegt van niet.

Alkyd verf

2 reacties ·

Reactie van Webshop Jennen

Dag Jos,

De regel is dat je geen alkyd lak op acryl lak mag plaatsen, omgekeerd kan dit wel.  Belangrijk te weten is dat een alkyd laag harder is dan een acryllaag.  Logisch is dat een soepele laag dan op een harde ondergrond kan aangebracht worden, maar geen harde ondergrond op een soepele ondergrond.  Hierdoor zou barstvorming en onthechting van de nieuwe verflaag kunnen ontstaan.

Best kan je dus afwerken met een watergedragen lakverf.

Watervlekken in hout

3 reacties ·

Reactie van Jos 777

nieuw blad? En dat dan onmiddelijk behandelen tegen watervlekken.

1 2 3 4 · Volgende