Livios: Bouwen aan morgen


jo De Lee

    Lid sinds 13/06/2013

  • Andere particulier
  • Lid sinds 13/06/2013
  • 1 vraag gesteld
  • 0 vragen beantwoord
  • 0 vragen goed beantwoord
  • 0 keer gequote door een ander
  • 0 bedankjes ontvangen
  • 0 leden bedankt


jo De Lee
  • Andere particulier | Woont in Heusden-Zolder
Privébericht

Geschiedenis


Problemen met glazen binnendeur

Op 30/11/2011 plaatst Glas Ceyssens bij ons een glazen binnendeur met scharnieren (dus niet met een grond pomp ) . Wij merken dat bij het openen van de deur , het scharnier uit de muur komt . wij bellen hun op ,ze komen langs om dit te op te lossen ,enkele dagen later sturen ze een factuur op om te betalen .Ze beweren dat ze hier maar 1 jaar garantie voor geven ,dit staat op geen enkel doc. dat ik heb getekend , is dit trouwens wettelijk ? Nu een week later merkt mijn vrouw dat dit probleem terug is als er voor . Ik bel hen terug en ze vertellen dat ik eerst het factuur moet betalen eer ze terug komen voor verdere reparatie . jdelee

Problemen met glazen binnendeur

Reactie van SXTC

Je had beter moeten informeren over de kwaliteit voor je in zee ging met die persoon. Als je getekend bent, ben je akkoord en kan je hen wettelijk niets maken. En inderdaad, er is geen bedrijf die herstellingen uitvoert alvorens eerst betaald te hebben. "MAAR" wat niet correct is dat het systeem al stuk is direct na de plaatsing. Wat jij moet nagaan is of zij wel het beweerde goed hebben geleverd. Indien zij iets geplaatst hebben wat stuk was dan ben jij in je recht en kan je eisen dat dit eerst word opgelost. Waarom? Vanaf dat je de faktuur betaald kan je volgens mij maar éénmalig gebruik maken van je garantie, daarna is het voor jouw kost en als dit een probleem is dat regelmatig terugkomt dan heb je daarmee een bewijs in je handen omdat het voor een rechtbank raar is dat een deur 2x stuk zou gaan in 1 jaar tijd (je krijgt in dit geval dus waarschijnlijk direct gelijk). Als ik jou was zou ik een aangetekende brief laten sturen naar dat bedrijf via een advocaat. Dit mag je wel geld kosten maar wettelijk mag niemand geld eisen voor materiaal dat stuk is, en uiteindelijk is het goedkoper dan 2x uit je eigen zak voor reparatie betalen (als het bij plaatsing al stuk gaat mag je er bijna zeker van zijn dat dit na het betalen van je faktuur en na de reparatie, waarschijnlijk weer stuk gaat zijn). Uiteindelijk is het goed niet correct afgeleverd dus is het hun verantwoordelijkheid. Ik zou me toch bevragen als ik van jou was, anders ben je de pineut.

Problemen met glazen binnendeur

Reactie van Kris M

 

  Toch wel raar dat die gewaardeerde collega géén deftige (met TEC7 of kontaktlijm vastgelijmde of chemisch anker) pluggen kan installeren om z'n scharnieren vast in de muur te bevestigen in functie van het type van muur.  Om z'n goede reputatie in stand te houden had 'm beter met beleefde excuses die scharnieren deftig in de muur opnieuw vastgezet en al zeker terug langsgegaan om 't probleem op te lossen.

Problemen met glazen binnendeur

Reactie van moes

Ik denk dat u beter opnieuw eens een chronologische volgorde van de datums opsteld alvoorens dergelijke uitspraken te doen.

Het is best mogelijk dat een geplaatste plug het pas na maanden begeeft. De oorzaak daarvan kan ook aan de muur liggen en

niet aan de manier van plaatsen of de gebruikte plug. Gebruik maken van een polymeer (dat is de correcte benaming) zoals TEC 7

wat een merknaam is  om een structureel dragend onderdeel te bevestigen zoals u adviseert is helemaal af te raden 

Mag ik er u trouwens op wijzen dat ik kruiselings deze avond al heel wat posts heb gelezen en dat sommige van uw post echt

wel verkeerde en misleidende info geven. Waarom de webmaster of de moderators daar tegen niet ingrijpen is mij een raadsel