Livios: Bouwen aan morgen

Filip1966

Lid sinds 08/06/2019

• Bouwer
  • Lid sinds 08/06/2019
  • 2 vragen gesteld
  • 2 vragen beantwoord
  • 0 vragen goed beantwoord
  • 0 keer gequote door een ander
  • 0 bedankjes ontvangen
  • 1 lid bedankt

Geschiedenis

Te hoge meerprijs bouwwerken

4 reacties ·

Reactie van kas

Mijn inziens heeft het betalen van een voorschot niets te maken met de huidige meerwerken.

1 cruciale vraag; Hebben jullie VOOR het contract of na het contract een bodemsondering laten uitvoeren?

Indien voor , dan was de labiele grond voldoende gekend, indien na ondertekening vh contract met de sod bent u gehouden om deze onvoorziene kost te dragen.

En omdat u gebonden bent aan het contract qua uitvoering kunt u zomaar niet een andere aannemer aanstellen. Zijn prijszetting is dan ook van geen enkel nut. 

4 reacties ·

Reactie van Filip1966

We hebben , voor de ondertekening , zelf de sonderingen aangevraagd. Deze werden wel pas uitgevoerd na ondertekening van het contrakt. Ook de funderingsstudie was door mij aangevraagd en was na de ondertekening. Ik besef dat hij die werken dient uit te voeren , maar bestaat er dan niets van maximum prijzen? Waar gaat dat eindigen. Zijn dossier is anders redelijk compleet, maar als je overal meer dan het dubbele begint aan te rekenen voor meerwerken....

4 reacties ·

Reactie van Hugo C.

Maar je moet niet wanhopig worden door mijn bericht. Alleen een verwittigd man is er twee waard. Verder veel succes met het project.

Meerprijs dikke funderingsplaat

Reactie van Hugo C.

Mijn aannemer heeft in zijn offerte dd 03-2018 voor de funderingsplaat een eenheidsprijs opgegeven  van 280,00€/m³ excl. BTW (wapening inbegrepen) 

De funderingsplaat ( 6 x 14m) heeft een dikte  van 30cm en er zijn 2 wapeningsnetten 150 x 150 x 8 geplaatst.

Meerprijs dikke funderingsplaat

Reactie van Filip1966

Hiermee ben ik echt geholpen! Ik zoek nog iemand die me de prijs kan geven van funderingssleuven. Er waren dus ongveer 50 lopende meter sleuven van 60 op 50 cm voorzien ( zonder ijzer ). Verder moet ik nog 70 ton zand betalen, maar dit zou ik thuis kunnen krijgen voor 840 € ! Aannemer rekent voor dit aanvulzand 1948 € !