Livios: Bouwen aan morgen

Reageer

Geachte

zeb
0 thumb_up 10 comment Andere professioneel
#Gezocht/Gevonden · 3 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Ik ben een bouwvakker uit Hulshout die een betaalbare vorm van bouwen heeft ontdekt en waarbij men ook meteen de basis van een zero energie woning bekomt.Het handeld hier om 30 of 40 cm dikke wanden uit polystyreen waarin er zich horizontale en verticale kanalen bevinden die afgestort worden met zelfverdichtend staalvezelbeton.Alle vormen en afmetingen zijn makkelijk en betaalbaar haalbaar.Wanden worden onder dak samengesteld volgens plan architect , en daarna naar bouwplaats gebracht  samengesteld en afgestord, hierna verkrijgt men een supersterk en supergeisoleerd geheel.De ruwbouwkosten kunnen hierdoor tot 40% teruggeschroefd worden waardoor bouwen voor gezinnen met een lager inkomen mogelijk wordt.Wanneer de panelen op de werf aankomen is het nog maar een kwestie van enkele uren om ze op te richten en ze te vullen met beton waarna na uitharding de welfsels voor verdiep kunnen geplaatst worden.Ook zijn de wanden reeds aan de binnenzijde afgewerkt met een fermacell board waardoor een stucadoor overbodig wordt.Het beton dat in de buitenwanden wordt gestort  loopt ononderbroken door in de binnenwanden daardoor krijgd men een buitengewoon sterk geheel.Het handeld hierbij om een bijna droge vorm van bouwen er kan direct aan de afwerking begonnen worden.Graag zou ik mensen ontmoeten die op deze manier willen bouwen .Ben er van overtuigd dat dit nog onbestaand concept een hit word.

zeb
0 thumb_up 10 comment Andere professioneel
3 jaren geleden

Beste yannick het systeem waar ik het over heb wordt nergens gefabriseerd het handeld hier over wanden die je zelf moet samenstellen uit platen polystyreen.Je neemt een laag van bv 20 cm voor de buitenschil dan neem je de stukken die de kanalen vormen bv 500x500x150 mm deze worden op de buitenschil gelijmd met telkens een spatie van bv 150mm zo bekom je de kanalen dan een binnenschil van 50mm met daarop een fermacell baord opgelijmd hiermee sluit je de kanalen.Het geheel word samengesteld met uitsparingen voor ramen en deuren. Dagkanten worden afgewerkt met stroken fermacell van 150mm zij sluiten de bestaande horizontale kanalen af.Het enige dat je hiervoor nodig hebt is een gloeidraad en een cirkelzaag en een loods voor een paar dagen waarin je uw verdiep samen steld binnenwanden worden op de zelfde manier samengesteld zelfde kanalen maar aan beide zijden een fermacell baord  om de kanalen af te sluiten .Zij worden in de buiten muur geplaatst een rabad van 50mm diep zo komen kanalen van buitenwand vrij het beton kan op deze manier doorvlooeien van buitenwand in binnenwand het wordt op deze manier een zeer sterk geheel .Bovenaan is er in al de panelen een uitsparing voorzien voor een ringbalk die alle 500mm op een verticaal kanaal rust ook in de binnenwanden daarop komen de welfsels te liggen enz enz Yannick om zo een verdiep van een doorsnee gezinswoning samen te stellen mag je rekenen 3 dagen 2 pers. Dan op de werf kan een verdiep afgestord per dag gerealiseerd worden daar het muurdelen zijn van afh type woning 5 a6 m lang die men met trek en duw stempels loodrecht plaatst.Het is een licht bouwsysteem het  handeld hier om kanalen die afgestord worden niet zoals bij die bestaande systemen een volle kern of twee masieve buitenplaaten met daartussen isolatie .Daarom zeg ik nogmaals een paneel van 30 of  40 cm dikte met daarin deze kanalen is super isolerend en luchtdicht en waneer men een beetje handig is kan men een woningbouwen in een super korte tijd en je hebt  een bijna droog bouw waarin er meteen kan afgewerkt worden.Een stucadoor spaart men uit niet alleen de kostprijs maar ook de tijd dat deze in beslag neemt en duizenden liters vocht achterlaat .Een systeem zoals ik het nu uitgelegd heb met een grid aan kanalan bestaat nog niet .

MVG  zeb