Livios: Bouwen aan morgen

Reageer

Sleutel Op de Deur Discussie

Stefan85
7 thumb_up 31 comment Verbouwer
#Sleutel-op-de-deur · 5 maanden geleden

Dit is eigenlijk meer een Topic dan een vraag. Als ik op dit forum lees hoeveel mensen miserie hebben met sleutel op de deur woningen, als ik bekijk dat ik persoonlijk niemand ken (met kennis van zaken) die positieve ervaring heeft met SOD. En van de algemene aanname dat SOD altijd duurder is, en (meestal) een lagere afwerkingsgraad en kwaliteit heeft. Welke redenen of voordelen heeft een SOD dan nog ten opzichte van de bouw in eigen beheer te doen? Alle reacties en ervaringen zijn welkom

Grtz Stef

Hugo C.
266 thumb_up 1304 comment Bouwer
5 maanden geleden

Ik heb een eerste maal gebouwd met sleutel op de deur en ik kan alleen maar het merendeel bevestigen wat u schrijft. Het enige  voordeel dat er zou kunnen zijn is dat een SOD aanneming valt onder de wet Breyne (voltooiingswaarborg bij faling van aannemer) , maar dat heb je ook niet altijd in de hand. Het is voldoende dat  de aannemer niet allemaal zijn verplichtingen inzake de wet Breyne heeft vervult en u staat dan nergens. Wil men supplementen uitsluiten of beperken dan moet je uw keuzes zoveel mogelijk op voorhand man en laten verwerken in het contract. Maar dan nog  zal men redenen zoeken om toch maar een andere keuze op te dringen .  En het is niet alleen bij middenklasse-bouwers , ook  in de hogere prijsklasse heb ik gemerkt  dat de  bouwheren zich bekocht voelen.