Livios: Bouwen aan morgen

Reageer

Dringende vraag.

RobCeul
0 thumb_up 1 comment Andere particulier
#Juridisch · 6 maanden geleden

Bungalow verkocht en sleutel en papieren getekend bij notaris begin December 208.Verkoop ook

via makelaar .

Nu staat daar een tank van Primagaz als nutsvoorziening.

Nu eist de koper na enkele maanden dat wij moeten opdraaien voor de kosten voor het weghalen

van de tank terwijl hij op de hoogte was van de voorzieningen in  en aan bungalow.

Moeten wij daar voor opdraaien .

Mvg

Robijns/Kapellen 

Hugo C.
266 thumb_up 1301 comment Bouwer
6 maanden geleden · Bedankje ontvangen

Ja en mondeling overeengekomen dat hij alles zou regelen.Alles is geregeld door een makelaaar en bij de notaris.

Bedankt.

Ik zou mij daar niet te veel zorgen over maken. Bij afgifte van de sleutels is er niets terzake overeengekomen omtrent het verwijderen van de tank. Integendeel, verwijdering van de tank heeft tot gevolg dat hierdoor de woning niet meer kan verwarmd worden en de nieuwe eigenaar geschonden wordt in het genot van de verkregen woning. En dan kan hij terecht schadevergoeding eisen.

Ik zou hem per aangetekend schrijven verwittigen dat u niet tussenkomt in de verwijdering van de tank aangezien hij sinds het verlijden van de notariële akte ten volle eigenaar is geworden, het nog aanwezige gas in de tank  heeft overgenomen, wat ook de overname van de tank impliceert, en dus ook vanaf die datum alle lasten moet dragen die eigen zijn aan het bezit van het onroerend goed.