Livios: Bouwen aan morgen

Reageer

Houten balken lichter maken

Jan Martens
1 thumb_up 8 comment Verbouwer
#Interieur · 7 jaren geleden

Hey allemaal,

In het oude huis dat we recent kochten steken nog veel oude balken in het plafond.
Dit kan zeer mooi en gezellig zijn, maar momenteel zijn ze echt heel donker.
Heeft er iemand ervaring mee om deze witter te krijgen? En zo ja, hoe moet ik dit doen?
Of ken je iemand (regio Limburg) die dit voor ons kan doen?

Bedankt,

Jan 

Madelief
0 thumb_up 1 comment Verbouwer
6 jaren geleden

Beste klussers,

Mijn vriend en ik hebben ook een oude boerderij gekocht en hebben wilde ook zelf gaan beginnen aan het blank maken van de balken.
Maar er zaten zoveel verlagen en vernis lagen op dat we het na 2 balken al op hebben gegeven.

We hadden via een vriendin van mij gehoord dat De Zandstraal Koning bij haar was langs geweest om de houten trap in de hal blank te maken. Ze was erg tevreden over het resultaat en vertelde ons dat ze ook balken blank konden maken.
Daarna hebben we contact met ze opgenomen en zijn ze ook bij ons komen stralen.
In 1 dag hebben ze alle balken weer mooi blank gemaakt en het resultaat is echt perfect. Ik had zelf verwacht dat het hout wat grof zou worden maar dat was het helemaal niet.

We hebben de houten balken daarna goed met bestrijdingsmiddelen bewerkt en het ziet er nu prachtig uit. Iedereen die op onze houswarming was stonden ervan te kijken en hebben De Zandstraal Koning al heel wat werk bezorgd.

Maar als je tevreden bent mag je het zeker zeggen en dit bespaarde ons een hele hoop werk dus voor ons was dit de perfecte oplossing

Groetjes, Madelief