Om zelf een vraag te stellen of te kunnen reageren op een bericht moet je je Aanmelden of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Onderwerp volgen

Lichtpunten in living uitbreiden.

Chivastje1!
#1 Gepost : zaterdag 21 december 2013 14:50:28(UTC)
Chivastje1!

Beste,
In onze living (45m²) hebben we destijds 2 lichtpunten voorzien.
Achteraf gezien (was toen te laat natuurlijk, alle vloeren waren gelegd en plafonds gepleisterd) veel te weinig natuurlijk.
Ik had graag meerdere lichtpunten gehad met spots eventueel die dan afzonderlijk kunnen ontstoken worden.
Is dit nu nog te realiseren zonder een vals plafond te maken of andere grote ingrijpende werken ?
Bestaat er niet zoiets als een railsysteem die bevestigd wordt aan het plafond met meerdere te verplaatsen lichtpunten en die dan afzonderlijk kunnen bediend worden en die de voeding krijgen van het centrale bestaande lichtpunt ?

Alvast hartelijk dank.
Sofie Christiaens Interieurcreatie
#2 Gepost : zondag 2 februari 2014 17:06:29(UTC)
Sofie Christiaens Interieurcreatie

Bedankjes: 1 keer
Tegenwoordig bestaan heel fijne en strak afgewerkte profielen waarop je verschillende modellen van lichtpunten kunt bevestigen. Heel miniem qua model is de 'Online' van Eden Design.
Ook binnen de collecties van Deltalight, Modular of Tal bestaan diverse profielen. Bekijk hiervoor best even hun websites onder de rubriek 'profielen'.
Misschien is een armatuur met verschillende lichtpunten ook mogelijk? Dit is afhankelijk van hoe ver je wilt verlichten. Deltalight heeft bijvoorbeeld de armatuur 'Link'. Deze heb je met 1, 2 of 3 lichtpunten. Maar er is ook een uitbreidingsset waarbij je tussen 2 armaturen een TL verbinding maakt. Kan ook een goed alternatief zijn voor een thuis-situatie.
Profielen kunnen er vaak industrieel uitzien.

Voor een juiste/passende keuze aan verlichting kunt u zich ook steeds laten bijstaan door een verlichtingsadviseur.
linder
#3 Gepost : dinsdag 18 februari 2014 16:48:50(UTC)
linder

Wij hebben hier een paar jaar terug een lamp laten hangen. Deze kwam een 1,5 meter naast het originele lichtpunt te hangen. Toen heeft de firma die de lamp hier opgehangen heeft, met 2 boren naar elkaar toe gewerkt. Bij het nieuwe lichtpunt naar het oude lichtpunt. Dit oude is bij ons nu afgedekt met een plaatje maar ik kan me goed voorstellen dat je deze ook kan doortrekken. Je ziet hier niets lopen en er zijn geen lelijke kabelgootjes nodig.
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
Onderwerp volgen
Poll bouwforum : Op mijn dak liggen/ligt...
Keuze Aantal Percentage
  Pannen
38
52 %
  Leien
8
11 %
  Metaal (zink, koper, ... )
4
5 %
  Riet
1
1 %
  PVC
3
4 %
  Niets! Ik heb een plat dak
17
23 %
  Iets anders...
1
1 %
  Totaal 72 100%
Ga naar rubriek  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier stemmen op Polls.

CIM Internet