Om zelf een vraag te stellen of te kunnen reageren op een bericht moet je Aanmelden of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Onderwerp volgen

tevredenheid over bouwfirma De Vree

Wendy uit de Kempen
#41 Gepost : zaterdag 8 februari 2014 14:07:59(UTC)
Wendy uit de Kempen

Hallo iedereen,

Van de week zijn wij gecontacteerd door de firma Janssen (gw-invest) daar onze bouwgrond te koop staat.

Ik kom uit een bouwbedrijf en door ervaring wil ik weten met wie ik zaken doe aldus ben ik steeds op mijn hoede. En geloof me vrij dit is een bedrijf waar je beter geen zaken bij doet.

Quote uit hun mail "Bouwgrond-verkopers stellen hun bouwgrond te koop via onze site en wij plaatsen dat een fictief huis op uw grond(en), wij hebben klanten die op zoek zijn naar een nieuwbouw in alle gewesten , wij trachten het huis te verkopen en de klanten kopen dus rechtstreeks de grond van U, zonder kosten of zonder risico voor U."

Volgens het staatsblad verhuist Janssen van Hamme naar Ham nr Dendermonde nr Lebbeke naar Ellezelles... vreemd maar het kan.

Volgens het staatsblad verhuist De Vree van Hofstade naar Lebbeke naar Dendermonde... vreemd maar het kan.

Ik ben informatie gaan opzoeken bij het staatsblad en er wordt ten minste om de 3 jaar van zaakvoerder gewisseld in al deze bedrijven. M.a.w. erg moeilijk voor het gerecht om de natuurlijke persoon terecht te stellen bij faling. Tevens vermijden ze hierdoor sociale bijdrage voor zelfstandige te betalen. En voor jullie een kluwen om de juiste persoon bij zijn slip te trekken.

Cyma Advies = holding. Deze omvat : Mestdag en zonen / De Vree / Janssen... meeste gelegen te Ellezelles

TIP : Betaal niets tenzij zij hun verantwoording schriftelijk afleggen… eenmaal betaald ga je akkoord met de factuur en de gebreken. Stuur een betwisting op hun factuur per aangetekend schrijven.

Het volgende is puur ter info maar je staat er wel even van te kijken :  

Cyma advies te Ellezelles = huidig eigen vermogen -13.692 wat niet kan want je eigen vermogen moet volstort zijn na 3 jaar.

• Mestdag&Zonen = huidig eigen vermogen 325.549
  • Janssen = huidig eigen vermogen 199;189
  • De Vree = huidig eigen vermogen 78.919

Mei 2010 : zaakvoerder Guy Janssen van Janssen ontslagen = wijziging zaakvoerder Vincent Van Kemseke

Juli 2010 : zaakvoerder Vincent Van Kemseke van Janssen ontslagen = wijziging zaakvoerder Cyma advies

Juli 2013 : zaakvoerder Cyma advies van Janssen ontslagen = huidige zaakvoerder De Groote Wouter

Jan 2011 : zaakvoerder De Vree Garnck van De Vree ontslagen = wijziging zaakvoerder Cyma advies

Juni 2013 : zaakvoerder Cyma advies van De Vree ontslagen = wijziging zaakvoerder Vandevelde Luc

Oktober 2010 : zaakvoerder Mestdag Tony van Mestdag ontslagen = wijziging zaakvoerder Cyma advies

24 oktober 2012 : zaakvoerder Mestdag Jean-Pierre van Mestdag ontslagen = wijziging zaakvoerder Cyma advies

12 Juli 2013 : zaakvoerder De Groote Wouter van Cyma advies van Mestdag ontslagen = huidige zaakvoerder Cops Didier van Cyma advies

Ik sluit mijn pleidooi. De RSZ kan hier een puntje aan zuigen... alleen hebben ze het nog niet door.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 8 februari 2014 14:20:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Rafaël
#42 Gepost : zaterdag 8 februari 2014 22:52:35(UTC)
Rafaël

Beste (ver)bouwers,

Gezien onze ervaring met de firma De Vree Bvba wil ik jullie de volgende tips meegeven:

• Betaal geen voorschotten
  • Laat facturen steeds in detail nakijken door uw architect alvorens eventueel tot betaling over te gaan
  • Alvorens te betalen, kijk steeds na of er geen inhoudingsplicht RSZ en/of fiscus bestaat
  • Een advocaat, beter te vroeg dan te laat

Bouwen met de De Vree is zoals een auto kopen bij DDT...

Raf

Owinn
#43 Gepost : donderdag 13 februari 2014 13:03:49(UTC)
Owinn

We zijn ook aan het bouwen met De Vree. Wij hebben de lastenboek ondertekend tem de eindafwerking. Nu zijn we toch aan het twijfelen geslagen als we dit hier allemaal lezen én uit eigen ervaringen.

Zouden we dit kunnen onderbreken na de ruwbouw en voor de rest alles zelf doen?

Groetjes

anna2013
#44 Gepost : vrijdag 14 februari 2014 18:05:17(UTC)
anna2013

Hallo iedereen,

Wij zijn ook aan het bouwen met devree. De ruwbouw staat er volledig en tot op heden geen problemen gehad!
Snamaedros
#45 Gepost : maandag 17 februari 2014 8:00:35(UTC)
Snamaedros

Bedankjes: 1 keer
Ik vind het echt hilarisch dat alle personen die positief zijn over dit bedrijf een omschrijving hebben als 'Professioneel' het valt niet op.... :)
anna2013
#46 Gepost : maandag 17 februari 2014 8:36:21(UTC)
anna2013

Ik ben geen professioneel, ik weet gewoon niet hoe ik dit moet wijzigen in mijn profiel. Dus bij deze wij zijn inderdaad positief tot hier toe.
Snamaedros
#47 Gepost : maandag 17 februari 2014 13:47:52(UTC)
Snamaedros

beste 'anna2013, als u zo tevreden bent vind u het vast niet erg om een referentieadres te geven om ons te overtuigen...:)
cymetrix
#48 Gepost : donderdag 20 februari 2014 7:18:54(UTC)
cymetrix

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
hallo,

Bij ons dezelfde problemen zoals door zo velen hier gemeld! Na de ruwbouw is alles stil gevallen en krijg ik niets meer gedaan... al sinds november ben ik nu aan het wachten voor plaatsing dak en verdere afwerking. Ik heb wel al veel uit het oorsprongkelijke contract laten halen (bijna volledige binnen afwerking) dit omwille dat ik volledig geen vertrouwen meer heb in deze firma. Heeft mij wel de 5 procent gekost van mijn voorschot.... Ik ben nu aan het overwegen om een advocaat te raadplegen om het contract volledig te laten verbreken... Iemand hier al ervaring mee?
Ivm met architect dezelfde opmerkingen... wij moeten ook alles zelf vast stellen en laten doorgeven anders is altijd alles inorde. Ik vermoed dat de architect en de vree dikke vriendjes zijn achter de schermen... En laat dit nu juist de persoon zijn die moet verdedigen tegen zo'n type van aannemers...

Een gouden raad naar de mensen die het na dit topic toch nog aan durven om te bouwen met de vree... zet alles op papier!!! en dek je in alles in want alles wat mondeling wordt beloofd komt nooit niets van!
gimi
#49 Gepost : vrijdag 21 februari 2014 16:33:27(UTC)
gimi

Naar aanleiding van interessante advertenties  via zimmo.be   heb ik ook  info opgezocht over Bouwbedrijf Janssen Bvba.

Hun ondernemingsnummer en naam is blijkbaar niet gekend in de databank van erkende aannemers (FOD.Economie)

metser 28
#50 Gepost : donderdag 27 februari 2014 21:31:40(UTC)
metser 28

Ik ben zeer blij dat onze woning afgewerkt en opgeleverd is. Dit duurde wel enkele maanden langer dan voorzien. Ik kan wel aanraden tijdig te betalen. Deze firma stuurt al hun niet betaalde facturen op naar advocaat. Of alles naar wens is uitgevoerd doet er niet toe. Een deel inhouden van een factuur (in onderling overleg) van werken die nog niet voltooid zijn, gaat ook niet. Telefoon, e-mail, aangetekend schrijven kennen ze daar niet.

Ik kan zeker begrijpen dat het daar tijdens de kantooruren druk is. En ja, er worden veel vragen gesteld door de bouwheer. Mss teveel. Maar ook niet onbegrijpelijk hé. Elke maand een werfvergadering zou mss niet slecht zijn. Bouw duurde bij ons 15 maanden hebben 1 vergadering op de werf belegd met onze 3de werfleider. Enkele weken later hebben we kennis gemaakt met werfleider nr 4.

Ze zijn goedkoper dan andere firma's. Ruwbouwwerken zijn zeker in orde. Maar op elk ander punt gaan ze volledig de mist in. Ah nee, er werken nog degelijke commerciele mensen die de contracten binnenhalen...  maar deze zijn natuurlijk niet in dienst om problemen op te lossen.

Stijn Vandevoordt
#51 Gepost : maandag 17 maart 2014 11:16:27(UTC)
Stijn Vandevoordt

Bedankjes: 41 keer
Is 31 keer bedankt in 31 post(s)

Eerst geschreven door: Snamaedros Ga naar gequote bericht
Indien niet zet ik mijn telefoonnummer en adres op deze site en dan mag iedere potentiele koper mij eens contacteren.

Zou je sowieso aub je naam en woonplaats onder je bericht willen zetten? Forumregels zijn duidelijk: Vermeld onderaan het bericht je naam en woonplaats. Anonieme klachten worden verwijderd

Idem voor jou cymetrix.

Alvast bedankt!

Bewerkt door de gebruiker maandag 17 maart 2014 11:17:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Elke week interessante artikels en het laatste (ver)bouwnieuws in je mailbox? Schrijf je dan in op de Livios-nieuwsbrief! Of volg ons op Twitter!
cymetrix
#52 Gepost : maandag 17 maart 2014 18:42:39(UTC)
cymetrix

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)

Beste stijn,

Indien je mijn persoonlijke gegevens wil, graag mailtje en dan zal ik deze met veel plezier doormailen. Ik veronderstel dat jij toch ook niet jou adres en telefoonnummer zo maar op het internet gaat gooien? 

Het lijkt me ook niet logisch dat enkel de negatieve comments worden weggedaan en dat je daar dan wel je gegevens moet bijzetten want dan wordt het een good news show voor alle bouwfirma's. En heel makkelijk om wat gratis publiciteit te maken. Het is aan de mensen die dit lezen om aan de hand van de positieve en negatieve berichten een globaal beeld te krijgen van een firma. Wat is anders nog het nut van een forum!

cymetrix is 2x bedankt voor deze post.
Snamaedros op 18/03/2014(UTC), Yoshi op 29/03/2014(UTC)
Stijn Vandevoordt
#53 Gepost : maandag 17 maart 2014 21:02:53(UTC)
Stijn Vandevoordt

Bedankjes: 41 keer
Is 31 keer bedankt in 31 post(s)

Dag Cymetrix,

Een goednieuwsshow moet het inderdaad niet worden, maar anonieme negatieve commentaar kan ook niet. Je kan daar lang over discussiëren, maar ik pas gewoon de forumpolicy toe: bij negatieve reacties horen een familienaam en woonplaats.

Mocht je het niet eens zijn of vragen hebben: stuur me een privé-bericht via dit forum. Dan kunnen we hier weer on topic gaan.

Bewerkt door de gebruiker maandag 17 maart 2014 21:04:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Elke week interessante artikels en het laatste (ver)bouwnieuws in je mailbox? Schrijf je dan in op de Livios-nieuwsbrief! Of volg ons op Twitter!
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
Onderwerp volgen
Poll bouwforum : Welke type vloer verkies jij in je woonkamer?
Keuze Aantal Percentage
  Tegels
55
45 %
  Linoleum of vinyl
3
2 %
  Laminaat, parket of kurk
41
34 %
  Beton of epoxy
16
13 %
  Vast tapijt
0
0 %
  Andere
5
4 %
  Totaal 120 100%
Ga naar rubriek  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier stemmen op Polls.

CIM Internet