Livios: Bouwen aan morgen

Nele575

Lid sinds 02/11/2016

• Verbouwer
  • Lid sinds 02/11/2016
  • 2 vragen gesteld
  • 1 vraag beantwoord
  • 0 vragen goed beantwoord
  • 0 keer gequote door een ander
  • 0 bedankjes ontvangen
  • 1 lid bedankt

Nele575
  • Verbouwer | Woont in Ternat
Privébericht

Geschiedenis

Renovatiepremie wijziging 2017

Reactie van Nele575

Omdat wij zelf enkele vragen hebben rond de nieuwe renovatiepremie hebben we zelf al heel wat opzoekwerk gedaan. Ik vond het volgende op wonenvlaanderen.be:

U kunt maximaal twee aanvragen indienen in een periode van tien jaar, te rekenen vanaf de eerste aanvraagdatum. Tussen de twee aanvragen moet minstens één jaar liggen en maximaal twee jaar.

Wie in de voorbije tien jaar al een renovatiepremie kreeg, kan geen nieuwe premie meer aanvragen. Ook als een vorige bewoner van de woning in de laatste tien jaar een renovatiepremie kreeg, kunt u als nieuwe bewoner geen nieuwe premie krijgen.

De Vlaamse Regering nam op 30 oktober een beslissing over de nieuwe renovatiepremie. Zij voorzag ook een overgangsmaatregel voor wie vóór 1 december 2014 een overeenkomst met een aannemer afsloot of bestellingen voor materialen heeft geplaatst. U kon voor deze werken nog een aanvraag indienen vóór 1 februari 2016.

Recht op renovatiepremie bij tijdelijk inwonen bij ouders?

Onlangs kochten mijn partner en ik een woning te Ternat. De woning is toe aan een totaalrenovatie. Wij kunnen onmogelijk onmiddellijk intrekken in onze nieuwe woonst. Momenteel huren wij nog maar huur blijven betalen in combinatie met de afbetaling van het huis + renovatie is te moeilijk. Wij hadden daarom willen intrekken bij één van de ouders (ook tijdelijk domicilie hier plaatsen). 

Mijn vraag hieromtrent: Hebben wij bij het intrekken van de nieuwe woonst na de renovatie (ong. 1 jaar) recht op de renovatiepremie?